Logo SP nr 3

Projekty eTwinning Label związane z matematyką
realizowane w roku szkolnym 2017/2018

Projekt "Matematyka i my"

Projekt "Matematyka i my", który był realizowany przez Alicję Gawrońską ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. K. Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. oraz przez Elżbietę Śmigielską ze Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Paprotni otrzymał Krajową Odznakę Jakości. Przyznawana jest ona przez Krajowe Biuro eTwinning. Uczniowie: Oliwia Garkowska, Aleksandra Lewandowicz, Gabriela Ulka, Justyna Wojktowiak, Maciej Gawroński i Jan Ulka otrzymali Uczniowską Odznakę Jakości dla tego projektu. W końcowym etapie realizacji zadań dołączył Szymon Maciejewski i Marcin Świdurski. Przyznana odznaka jest dla nauczyciela uznaniem jego pracy, dla uczniów większą motywacją do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły publicznym potwierdzeniem zaangażowania i dążenia do jakości.

Projekt "Marzec miesiącem matematyki"

Projekt był realizowany przez Alicję Gawrońską, nauczyciela matematyki (założyciela projektu) oraz Agatę Wydubę, nauczyciela języka angielskiego oraz nauczycieli szkół podstawowych z terenu Polski oraz z zagranicy. Jego celem było zainteresowanie uczniów matematyką poprzez organizowanie interesujących działań związanych między innymi z przeprowadzeniem doświadczeń, konkursów, korzystanie z narzędzi TIK. Wspólnie stworzono listę pomysłów, wymieniliśmy się doświadczeniami dotyczącymi liczby Pi i Święta Matematyki. Nasze działania zostały zaprezentowane w formie relacji fotograficznej lub krótkich filmików. Na terenie naszej szkoły został zorganizowany m. in. „Konkurs matematyczno – językowy” oraz konkurs plastyczny "Matematyka jest wszędzie".

Projekt "Matematyka w podróży"

Projekt jest realizowany jest m. in. przez nauczycieli naszej szkoły: Alicję Gawrońską, nauczyciela matematyki oraz Łukasza Mikołajczyka, nauczyciela wychowania fizycznego. Przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych. Jego celem jest pokazanie uczniom zastosowania matematyki w życiu codziennym. Poprzez organizowanie wycieczek szkolnych, lekcyjnych, zajęć poza klasą będziemy szukać wykorzystania matematyki w praktyce. Pokażemy wykorzystanie narzędzi TIK. Wspólnie stworzymy listę pomysłów, wymienimy się doświadczeniami dotyczącymi wykorzystania gier, zadań podczas wypraw. W ramach projektu zorganizowano konkurs "Odkryj matematykę na wycieczce".

Więcej informacji na:

http://ajga65.wixsite.com/mojaklasa
http://edukacjananowo.pl/author/agawronska/

Alicja Gawrońska




  • Projekty realizowane w naszej szkole wspólnie z uczniami i nauczycielami
    z innych szkół z całej Polski na edukacyjnej platformie eTwinningowej

    Pierwszym projektem, w którym razem z uczniami odkrywaliśmy nasze talenty był Dzień Kropki. Działo się bardzo dużo. Zdjęcia, wiersze i nawet potrawy na okrągło. Całą relację można zobaczyć na stronie internetowej.

    https://franciszka66.wixsite.com/mojeprojekty/dzien-kropki

    Katarzyna Mikołajczak

    Kartka dla Polski

    To kolejny projekt, w który zaangażowali się uczniowie prawie całej szkoły. Został on zrealizowany z okazji 99. rocznicy Święta Odzyskania Niepodległości. Uczniowie pisali kartki z życzeniami dla Ojczyzny z okazji odzyskania wolności. Wykonano również jedną wspólną kartkę szkolną nauczycielsko – uczniowską. Za ten projekt nauczyciel oraz szkoła zostali wyróżnieni Krajową Odznaką Jakości.

    Warto zajrzeć na stronę internetową:

    https://franciszka66.wixsite.com/mojeprojekty/kartki-dla-polski

    Katarzyna Mikołajczak

    Kreatywnie i z humorem

    Projekt został poświęcony naszej Noblistce Wisławie Szymborskiej. Bliżej poznaliśmy jej twórczość, poza tym wzorem poetki napisaliśmy lepieje i wykonaliśmy kartki wyklejanki. Uczniowie musieli się wykazać kreatywnością i humorem. Niezwykłe kartki udekorowały szkolną choinkę a najciekawsze zostały wysłane do Fundacji im. Wisławy Szymborskiej.

    https://franciszka66.wixsite.com/mojeprojekty/zyczenia-swiateczne

    Katarzyna Mikołajczak

    Okładki jakże żywe

    Zachęcamy do czytania. to główny cel tego projektu. Poza tym dzielimy się tym, co przeczytaliśmy z uczniami z innych szkół. Finałem naszej zabawy będą zdjęcia nowych okładek naszych książek. Już się przygotowujemy. Naszą pracę można śledzić na stronie:

    https://franciszka66.wixsite.com/mojeprojekty/zywe-okladki

    Katarzyna Mikołajczak







    "KoderJunior - Szkoła Mistrzów Programowania"

    Projekt wdrażający elementy nauki programowania do edukacji wczesnoszkolnej.




    Projekt dla uczniów klas IV – VII i rodziców
    "Matematyczne śledztwo w Trójce"
    "Projekt dofinansowała Fundacja mBanku"

    Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. jest laureatem konkursu grantowego i otrzymała 5 tys. zł w ramach IV edycji Programu "mPotęga", którego organizatorami są Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Nasz projekt został wysoko oceniony przez Kapitułę Konkursu i znalazł się w gronie 15 najlepszych projektów. Internauci z całej Polski mogli głosować na najlepsze projekty i zadecydować, które z nich otrzymają Nagrodę Publiczności w wysokości 5 tys. zł. Pozyskane w ten sposób pieniądze pozwolą zakupić dwa tablety, które wzbogacą pracownię matematyczną oraz m. in. wiele gier i pomocy wspomagających uczenie się matematyki (Klocki Reko, ScottiGo!, Digit, Tangram). Część z nich zostanie przeznaczona jako nagrody w organizowanych konkursach. Projekt będzie realizowany od września do grudnia 2017 roku. Koordynatorem projektu jest Alicja Gawrońska. Zaplanowano m. in. obchody VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia połączone z konkursami "Mistrz rachunku pamięciowego klasy, szkoły". Obędą się warsztaty "Matematycy na tropie brył", "Matematyczne śledztwo z TIK-iem", "Kodowanie z Scottie Go”. Rodzice będą uczestniczyć w Grze miejskiej oraz spotkaniu z pracownikami Poradnii Psychologiczno - Pedagogicznej "Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?". Odbędzie się konkurs "Mistrz gier logicznych" oraz Międzyszkolny Konkurs Mikołajkowy. Uczniowie wcielą się w rolę detektywów. Będą rozwiązywać matematyczną tajemnicę pełną brył, figur i miar. Zostaną wykorzystane narzędzia TIK np. kody QR, Quizziz przy użyciu tabletów. Uczniowie będą budowali modele brył m. in. z klocków Reko, balonów, ziemniaków, łamigłówek Happy Cube, papieru oraz przygotują desery obrazujące przekroje walca. Będą współpracować w grupach ucząc się jedni od drugich. Dostrzegą użyteczność matematyki w życiu codziennym. Będzie działał Klub Gier Planszowych. Gry będzie można wypożyczać do domu na weekend. Serdecznie zapraszamy uczniów i rodziców do udziału w zajęciach.

    Więcej informacji: www.ajga65.wixsite.com/mojaklasa

    "Matematyczne śledztwo w Trójce" - Prezentacja




    Projekt eTwinning "Matematyka i my"

    Projekt został zarejestrowany 18 marca 2017 roku przez Alicję Gawrońską i Elżbietę Śmigielską. Jest on realizowany przez Szkołę Podstawową nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. oraz Szkołę Podstawową im. Jana Brzechwy w Paprotni. Uczestnikami z naszej szkoły są uczniowie z kl. VI a. Projekt dotyczy wykorzystania matematyki w życiu codziennym. Uczniowie zaprezentują siebie, szkołę i swoją miejscowość wykorzystując narzędzia TIK. Ponadto uczniowie wspólnie zbudują modele brył wykorzystując różne techniki. Poszukają w swoim otoczeniu przykładów brył i wykonają zadanie praktyczne z nimi związane. Porównają swoje prace. Celem projektu jest rozwój kompetencji matematycznych wśród uczniów, przyrost wiedzy w zakresie wykorzystania TIK oraz rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Uczestnicy przedstawiają się korzystając z aplikacji Padlet. Zostanie zorganizowany konkurs na logo projektu. Ponadto uczestnicy przygotują dla szkoły partnerskiej życzenia świąteczne. Zostaną przygotowane zadania matematyczne dotyczące szkoły i okolicy z użyciem aplikacji Quizziz oraz kodów QR. Zaplanowano również wideokonferencję o bryłach. Podsumowaniem będzie biwak na terenie naszej szkoły oraz prezentacja Voicethread. Rezultatem projektu będą materiały zamieszczone na TwinSpace, poprawa umiejętności w zakresie TIK, wzrost umiejętności matematycznych i społecznych wśród uczniów oraz wystawa wykonanych modeli brył.




  • Projekt "Mały Medyk"

    Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu jest organizatorem projektu innowacyjnego "Mały Medyk"

    Zajęcia w ramach "Polskiej Akademii Dzieci" (PAD) są projektem innowacyjnym na międzynarodowym rynku edukacyjnym. Opierają się na promowaniu autonomii i kreatywności najmłodszych uczniów. Ich celem jest rozbudzanie aktywności poznawczej, popularyzacja wiedzy i podtrzymanie pierwotnej ciekawości świata u dzieci. Uczestnictwo w PAD umożliwia dzieciom kontakt z najnowszymi osiągnięciami nauki i naukowcami, oraz rozwijanie własnych pasji naukowych. Daje także szansę dzielenia się nimi ze swoimi rówieśnikami w wyjątkowych warunkach. Dzięki temu nauka staje się dla dzieci niesamowitą przygodą i osobistym przeżyciem.

    Z naszej szkoły 32 uczniów z kl. II a i II c pod opieką nauczycieli Iwony Domańskiej, Danuty Wawrzyniak uczestniczy w roku akademickim 2016/2017 w projekcie „Mały Medyk”




    III edycja Programu "mPotęga"

    Projekt "Matematyka wokół nas"
    "Projekt dofinansowała Fundacja mBanku"

    Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. jest laureatem konkursu grantowego i otrzymała 5 tys. zł w ramach III edycji Programu "mPotęga", którego organizatorami są Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Nasz projekt został wysoko oceniony przez Kapitułę Konkursu i znalazł się w gronie 15 najlepszych projektów. Internauci z całej Polski mogli głosować na najlepsze projekty i zadecydować, które z nich otrzymają Nagrodę Publiczności w wysokości 5 tys. zł. Ostatecznie nasz projekt uplasował się na IV miejscu z ilością 1891 oddanych głosów. Dziękujemy wszystkich, którzy głosowali na niego. Pozyskane w wyniku grantu pieniądze pozwolą kupić 2 tablety, które wzbogacą klasę matematyczną oraz wiele gier wspomagających uczenie się matematyki. Będą to m. in. Piktogramy, Blokus, Sudoku. Uczniowie poznają również podstawy programowania dzięki ScottiGo!. Część zakupionych gier zostanie przeznaczona jako nagrody podczas organizowanych konkursów. Projekt jest adresowany dla uczniów z klas IV – VI i ich rodziców. Będzie on realizowany od 01.09.2016 do 31.12.2016 pod kierunkiem nauczycieli matematyki: Alicji Gawrońskiej i Jolanty Ratajczyk. Realizacja projektu przyczyni się do rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów. Pokaże zastosowanie umiejętności matematycznych w życiu codziennym oraz wyzwoli twórczą aktywność uczniów i rozwinie umiejętność współpracy w zespole. W ramach projektu odbędą się wydarzenia: Spotkanie dla rodziców z pracownikiem PPP w Krotoszynie "Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?", Obchody VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia połączone z konkursami "Mistrz rachunku pamięciowego klasy, szkoły", Matematyczne Andrzejki, Miejsko - Gminny Konkurs Matematyczny „Czar Par”. Ponadto dla uczniów i rodziców zaplanowano warsztaty kulinarne oraz Wieczór gier połączony z konkursami "Mistrz gier planszowych", "Mistrz gier komputerowych". Stworzona zostanie również gra przez uczniów z użyciem tabletów. Raz w miesiącu będzie działał Klub Gier Planszowych. Gry będzie można wypożyczać do domu na weekend. Serdecznie zapraszamy uczniów i rodziców do udziału w zajęciach.




    Projekt edukacyjny "Kolorowy Uniwersytet"

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest jedynym organizatorem projektu edukacyjnego pod nazwą: Kolorowy Uniwersytet. Jego celem jest popularyzacja nauki oraz pomoc dzieciom w wieku szkolnym w rozwijaniu potencjału twórczego i intelektualnego.

    Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu miasta Poznania oraz województwa Wielkopolskiego w wieku 8 – 12 lat.

    Tematy zajęć proponowane są przez naukowców reprezentujących poszczególne wydziały/jednostki UAM, które zgłoszą udział w projekcie. Zajęcia odbywać się będą na terenie wydziałów i jednostek Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

    Studentów Kolorowego Uniwersytetu tworzą dwie grupy uczniów – przedpołudniowa i popołudniowa. Grupa przedpołudniowa składa się z uczniów klas II i III szkół podstawowych. Natomiast grupa popołudniowa składa się z uczniów klas IV i V.

    Z naszej szkoły dziewięcioro uczniów z kl. V a i jedna uczennica z kl. IV a pod opieką Alicji Gawrońskiej uczestniczy w roku akademickim 2015/2016 w V edycji Kolorowego Uniwersytetu.




    ADORE MY ORIGIN

    Projekt Adore My Origin skierowany jest do szkół podstawowych na terenie województw: Wielkopolskiego oraz Lubuskiego. Uczestnictwo w projekcie oznacza tygodniową wizytę praktykantów z różnych krajów i prowadzenie przez nich lekcji w języku angielskim podczas których uczniowie poznają kulturę innych krajów. Naszą szkołę praktykanci odwiedzili w dniach 19-23 października.

    Każda edycja projektu odpowiada na inny problem danej grupy społecznej lub jej otoczenia. Jego głównymi celami są:

    • rozbudzenia ciekawości świata wśród dzieci,
    • obudzenie w dzieciach odpowiedzialności za otoczenie, w którym żyją,
    • propagowanie tolerancji dla innych narodów i kultur.

    Ponadto jest to szansa dla dzieci na przełamanie barier językowych i praktyczną naukę języków obcych a także pomoc w realizowaniu elementów programowych.




  • Projekt "Matematyka dla wszystkich"
    "Projekt dofinansowała Fundacja mBanku"

    Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. jest laureatem konkursu grantowego i otrzymała 5 tys. zł w ramach Programu "mPotęga", którego organizatorami są Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Pozyskane w ten sposób pieniądze pozwolą kupić projektor do szkoły oraz m. in. wiele gier wspomagających uczenie się matematyki. Część z nich zostanie przeznaczona jako nagrody na organizowane konkursy. Projekt jest adresowany dla uczniów z klas IV – VI i ich rodziców. Będzie on realizowany od 01.09.2015 do 31.12.2015 pod kierunkiem nauczycieli matematyki: Alicji Gawrońskiej i Jolanty Ratajczyk. Realizacja projektu przyczyni się do rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów zdolnych oraz wyrównywania szans edukacyjnych uczniów mających trudności w nauce matematyki. Zostaną zrealizowane cele: wdrożenie systemu atrakcyjnych zajęć, podczas których uczniowie pogłębią i utrwalą wiedzę matematyczną, rozwiną swoje uzdolnienia i zainteresowania matematyką, wyzwolą twórczą aktywność za pomocą narzędzi TIK, dostrzegą użyteczność i obecność matematyki w życiu codziennym. W ramach projektu odbędą się: warsztaty dla uczniów i rodziców "Matematyczne origami", "Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK do nauki matematyki". Ponadto dla uczniów i rodziców zostanie zorganizowany Turniej gier planszowych oraz Gra terenowa. Uczniowie wezmą udział w konkursie matematycznym "As czwartych klas", "As piątych klas", "As szóstych klas", który zostanie zorganizowany w dwóch kategoriach – dla uczniów, którzy na koniec roku szkolnego 2014/2015 otrzymali z matematyki oceny co najwyżej dobre oraz wyższe niż dobre. Chętni uczniowie będą mogli również wziąć udział w konkursie plastycznym "Matematyczny portret jesieni". Zostanie zorganizowana impreza szkolna podsumowująca projekt z udziałem dyrekcji szkoły, uczniów, rodziców oraz zaproszonych gości.




    PROJEKT EDUKACYJNY "POTRAFIĘ WIĘCEJ"
    "Projekt dofinansowała Fundacja mBanku"

    W październiku 2015 r. uczniowie klasy pierwszej i trzeciej wraz z nauczycielami p. Beatą Mintą i p. Danutą Wawrzyniak rozpoczną realizację projektu "Potrafię więcej" finansowanego przez Fundację mBanku.

    Przedsięwzięcie przyczyni się do rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów poprzez wykorzystanie innowacyjnych metod i form pracy. Projekt ma na celu odkrywanie i rozwijanie matematycznych talentów dzieci, popularyzowanie nauk matematycznych wśród najmłodszych dzieci, integrację zespołów oraz adaptację dziecka sześcioletniego w szkole. Dla uczniów naszej szkoły i dzieci z terenu gminy zostaną przeprowadzone dwa konkursy: Mały Matematyk oraz Matematyczne potyczki. Zaplanowano również przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców, podczas których będą oni mogli wziąć czynny udział w edukacji swoich dzieci. Podsumowaniem realizacji projektu będzie organizacja Festiwalu Matematyki w formie imprezy środowiskowej dla mieszkańców Koźmina Wielkopolskiego.




    ENJOY
    MY ORIGIN

    Enjoy my Origin to cykl zajęć interdyscyplinarnych prowadzonych przez praktykantów z zagranicy przez okres jednego tygodnia, skierowany do szkół podstawowych z województw wielkopolskiego oraz lubuskiego.

    Korzyści płynące z uczestnictwa w programie

    dla szkoły:

    • atrakcyjna oferta edukacyjna dla dzieci,
    • lepszy wizerunek wśród rodziców, pokazanie zaangażowania w rozwój uczniów,
    • tematy zajęć przygotowane zgodnie z wymogami programowymi nauki w szkole,
    • pomoc przy realizowaniu elementów programowych,
    • bezpośredni kontakt z uczestnikami w języku angielskim,
    • obraz instytucji otwartej, nowoczesnej, wspierającej międzykulturowość,

    dla dzieci:

    • przełamanie bariery językowej,
    • pokonanie nieśmiałości,
    • przeżycie niezwykłej przygody,
    • twórcze spędzanie czasu,
    • odkrywanie nowych możliwości,
    • nauka tradycji, kultury i zabaw charakterystycznych dla innego regionu świata.



    Czy szmaciana laleczka może uratować życie dziecka?

    Wszystkie Kolory Świata

    Z inicjatywy Rady Samorządu Uczniowskiego nasza szkoła przystąpiła do ważnego projektu WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA. Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF jest Majka Jeżowska.

    W ramach akcji będziemy przygotowywać charytatywne, szmaciane laleczki Unicef. Każda laleczka będzie miała swoją tożsamość, kraj pochodzenia, kolor skóry, a także wiek i imię, które umieścimy w "akcie urodzenia".

    Pieniądze ze sprzedaży laleczek zostaną przeznaczone na pomoc dzieciom z Sudanu Południowego, kraju objętego działaniami wojennymi i głodem.

    Pomaganie może być przyjemnością.
    Zachęcamy wszystkich do udziału w akcji.

    Bliższe informacje oraz harmonogram działań można uzyskać u opiekunów RSU.

    Katarzyna Mikołajczak





    PROJEKT EDUKACYJNY "KLUB CZTERECH ŻYWIOŁÓW"


    W lutym 2014 roku uczniowie klasy I b rozpoczęli realizację projektu przyrodniczego "Klub Czterech Żywiołów", którego organizatorem było Wydawnictwo Nowa Era, a partnerem PGE Polska Grupa Energetyczna.

    Celem głównym było rozwijanie i pogłębianie zainteresowań przyrodniczych uczniów, promowanie postaw ekologicznych, znajomości mechanizmów związanych z energią oraz pobudzanie ciekawości świata, dociekania i eksperymentowania.

    Istota Klubu Czterech Żywiołów to wdrażanie uczniów do ekologicznego stylu życia i rozbudzenie świadomości i odpowiedzialności za własne decyzje dotyczące ekologii, rozbudzenie chęci poznawania świata.

    Nieocenioną rolę w tym procesie rozwoju odgrywali rodzice i opiekunowie. Zadaniem każdego ucznia było zebranie w specjalnej legitymacji członka Klubu co najmniej czterech sprawności – po jednej z każdego z żywiołów (woda, powietrze, ogień, ziemia). Dzieci zdobywały punkty, wykonując zadania z Kart Zadań. Zadaniem rodzica/opiekuna było wspieranie nauczyciela i organizowanie w domu czasu na realizowanie przez dziecko wyznaczonych działań, a także potwierdzanie tych działań w formie podpisu.

    Spotkania Klubu odbywały się w czasie cotygodniowych zajęć kółka "Potrafię więcej" prowadzonego przez wychowawcę klasy.

    W czerwcu Klub podsumował swoją działalność. Wszystkie dzieci otrzymały odznaki i dyplomy. Najaktywniejsi klubowicze zostali wyróżnieni tytułami arcymistrza i mistrza oraz otrzymali nagrody książkowe. Tytuł i odznakę arcymistrza zdobyli: Robert Wojtkowiak, Konrad Betowski i Piotr Jakubek. Chłopcy zdobyli wszystkie możliwe sprawności wykonując bardzo dużą ilość ciekawych zadań. Na tytuł i odznakę mistrza Klubu Czterech Żywiołów zasłużyli: Mateusz Olejnik, Dawid Błażejczyk, Marcin Łąkowski, Zuzanna Jakubiak i Kasia Domagała. Pozostałe dzieci otrzymały odznaki strażnika.

    Wychowawca klasy B. Minta serdecznie gratuluje dzieciom i dziękuje rodzicom za ogromne zaangażowanie w pomoc w realizacji projektu.




    Koźmińska "Trójka"
    tworzy Encyklopedię Wielkopolan

    Projekt "eSzkoła Wielkopolska - Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan" realizowany jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej.

    Głównym celem projektu jest wdrożenie do roku 2015 we wszystkich wielkopolskich gminach w 226 szkołach podstawowych programów rozwojowych w zakresie stosowania w kształceniu metodą projektów i nauczania problemowego. Jego rezultatem będzie przyłączenie objętych projektem szkół do Wielkopolskiego Gridu Edukacyjnego stanowiącego sieć połączonych ze sobą szkół, głównie poprzez wykorzystywane w nauczaniu technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) oraz utworzenie Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan.

    Projekt będzie realizowany od 1 maja 2013 roku do 30 czerwca 2015 roku. Obejmuje on 226 szkół podstawowych województwa wielkopolskiego. Zaangażowanych zostanie 9040 uczniów oraz 678 przedstawicieli kadry oświatowej tych szkół. Z gminy Koźmin Wielkopolski realizuje ten projekt Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego.

    Realizacja Projektu, która obejmie dwie grupy uczniów w każdej ze szkół uczestniczących w projekcie, spowoduje upowszechnienie kształcenia przez rozwiązywanie problemów oraz metodę projektów, jako sposobów realizacji zajęć pozalekcyjnych. W przyszłości może się to przyczynić do intensywniejszego wykorzystywania wspomnianych strategii na lekcjach przedmiotowych. Wszelkie działania uczniów zaangażowanych w projekcie będą realizowane na platformie cyfrowej. Wartością dodaną Projektu, poza poprawą wyników w egzaminach zewnętrznych w tym względzie, będzie niewątpliwie zbiór materiałów cyfrowych, wypracowanych przez uczniów materiałów związanych przede wszystkim z Wielkopolską.

    Uczniowie biorący udział w projekcie zwiększą swoje zainteresowanie przedmiotami przyrodniczymi i matematyką.

    W okresie od stycznia 2014 do maja 2015 będą prowadzone zajęcia pozalekcyjne dla uczniów metodą aktywizującą. W każdym roku szkolnym zostanie zrealizowana jedna edycja zajęć w 2 grupach po około 10 uczniów (w każdej grupie utworzone będą 2 zespoły uczniów). Jedna edycja zajęć obejmuje 45 godzin lekcyjnych oraz 5 dodatkowych godzin do dyspozycji nauczyciela, dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

    Uczniowie na zajęciach będą poszukiwali i gromadzili informacje o wielkopolskich osiągnięciach naukowo - gospodarczych, przyrodzie, środowisku, historii oraz słynnych Wielkopolanach ze swojej gminy.

    Ostatecznym efektem pracy uczniów będzie opracowanie w sposób multimedialny zgromadzonych materiałów i opublikowanie ich w Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan.

    Uczniowie będą uczestniczyli w prowadzonej online na portalu Moja Wielkopolska grze edukacyjnej. Pytania i zadania do realizacji w grze będą opracowywane przez zespoły uczniowskie. Najlepsi uczniowie wezmą udział w dorocznym finale gry – konkursie.

    Każda szkoła zostanie wyposażona w oprogramowanie, sprzęt, urządzenia i instalacje, które będą stanowić dla szkoły narzędzie do tworzenia tzw. Wielkopolskiego Gridu Edukacyjnego. Zadaniem zespołów projektowych będzie odnalezienie najciekawszych i najwybitniejszych mieszkańców gminy oraz opracowanie ich biogramów.

    W związku z realizacją projektu Alicja Gawrońska i Małgorzata Garlińska zwracają się z prośbą o pomoc w odszukaniu ciekawych i wybitnych postaci z naszej gminy. O ostatecznym wyborze zadecydują uczestnicy projektu. Poniższe informacje prosimy przekazać zainteresowanym osobom wypełniając ankietę i przesyłając ją na adres: ajga@poczta.onet.pl (Alicja Gawrońska) lub mgarlinska@onet.eu (Małgorzata Garlińska).
    Wypełnioną ankietę można również oddać do sekretariatu szkoły.




  • "Kabecjanie dają radę"

    "Kabecjanie dają radę" to edukacyjny projekt profilaktyczny, adresowany dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, obejmujący szeroko rozumianą tematykę bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu - w domu, w szkole, na drodze czy podczas zabawy.

    Najważniejszymi celami projektu są: zwiększenie bezpieczeństwa dzieci poprzez kształtowanie i utrwalanie prawidłowych zachowań i przyzwyczajeń, zwiększenie stanu świadomości i wiedzy na temat zachowań w sytuacjach zagrożenia oraz zmniejszenie liczby wypadków i urazów niezamierzonych wśród dzieci. Przedsięwzięcie zostało opracowane w konwencji bajkowo-fantastycznej, jako zabawna przygoda wśród kosmicznych bohaterów - Kabecjan.

    W roku szkolnym 2010/2011 w projekcie uczestniczyło 103 dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Koźminie Wlkp. Akcja ta prowadzona była w ramach projektu realizowanego przez Stowarzyszenie "Laboratorium Troski". W formie zajęć połączonych z zabawą policjanci, nauczyciele, strażacy wspierani przez wirtualnych kosmitów przekazali uczestnikom wiedzę na temat prawidłowych zachowań w domu, w szkole, na drodze i podczas zabawy. W ramach akcji dzieci otrzymały książki, płyty, znaczki odblaskowe, oraz plakaty. Każdy kto uczestniczył w szkoleniu otrzymał także certyfikaty.

    Nasza szkoła została wyróżniona dyplomem "Wzorowej Szkoły", która w sposób sumienny i odpowiedzialny zrealizowała założone zadania.

    Program "Kabecjanie dają radę" nadal cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród pedagogów i najmłodszych uczniów naszej szkoły. W tym roku projektem objęci są uczniowie klas pierwszych, ich rodzice i nauczyciele.

    Cykl 13 lekcji o bezpieczeństwie poprowadzą wychowawcy klas I oraz goście – przedstawiciele służb ratowniczych: policjanci i strażacy, wolontariusze PCK, którzy nauczą dzieci podstawowych zasad pierwszej pomocy.

    Więcej informacji na stronie: www.kabecjaniedajarade.pl

    Koordynator programu:
    Ewa Dubisz




  • Projekt "MATEMATYKA INNEGO WYMIARU
    - organizacja Matematycznych Mistrzostw Polski Dzieci i Młodzieży"

    W 2010 roku Firma ELITMAT rozpoczęła Projekt "MATEMATYKA INNEGO WYMIARU - organizacja Matematycznych Mistrzostw Polski Dzieci i Młodzieży" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ma na celu długoplanowe podniesienie poziomu wykształcenia Polaków oraz zachęcenie dzieci w wieku szkolnym do zgłębiania tajników wiedzy matematycznej, dając jednocześnie szanse nauczycielom na podniesienie własnych umiejętności i poszerzenie wiedzy, nie tylko matematycznej. Projekt wprowadza innowacyjne metody nauczania łączące najciekawsze i najefektywniejsze techniki nauczania matematyki wspomagane dorobkiem psychologii. Całość zyska interesującą, multimedialną formę przekazu i komunikacji. Nasza szkoła została zakwalifikowana do Projektu "MATEMATYKA INNEGO WYMIARU - organizacja Matematycznych Mistrzostw Polski Dzieci i Młodzieży". Realizacja Projektu jest planowana na lata szkolne 2011/2012 oraz 2012/2013. Na zajęcia prowadzone przez Beatę Mintę uczęszcza 14 dzieci z klas II – III. Natomiast uczestnikami zajęć pod kierunkiem Alicji Gawrońskiej jest 14 uczniów z klas IV – V. Do portalu matematycznego zarejestrowanego pod adresem: matematykainnegowymiaru.pl, mają dostęp zarejestrowani w projekcie uczniowie i nauczyciele. Zawartość portalu łączy edukację z rozrywką dzięki zastosowaniu multimedialnych gier strategicznych, logicznych, łamigłówek. Dzięki możliwości zdobywania punktów za rozwiązywanie określonych zadań i stworzonym rankingom portal będzie motywował do współzawodnictwa i pobudzał chęć zgłębiania zawartych na nim treści. Na ELITMAT SPACE będą umieszczane materiały dydaktyczne i metodologiczne zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Na portalu będzie również stworzona możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami projektu odnośnie innowacyjnego programu nauczania.




    Projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA

    Nauczyciele matematyki naszej szkoły: Alicja Gawrońska i Jolanta Ratajczyk biorą udział w Programie "Sesje z plusem", który jest częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego LEPSZA SZKOŁA prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Celem programu jest badanie efektywności nauczania matematyki w klasach korzystających z podręczników z serii Matematyka z plusem, wydawanego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. W ramach programu nauczyciele systematycznie przeprowadzają badania poziomu wiedzy i umiejętności uczniów posługując się specjalistycznymi narzędziami pomiaru dydaktycznego. Ponadto analizują osiągnięcia uczniów, porównując je z wynikami pozostałych uczestników programu.




    Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp.
    uczestniczy w realizacji projektu:

    "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych"

    Projekt systemowy pt. "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL), priorytet IX, działanie 9.1.2.

    Projekty realizowane w ramach priorytetu IX "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach", działanie 9.1 "Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty" mają na celu: tworzenie warunków równych szans edukacyjnych poprzez udzielenie wsparcia na rzecz instytucji systemu oświaty oraz osób napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym utrudniające lub uniemożliwiające dostęp do usług edukacyjnych oraz wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej instytucji systemu oświaty, realizujących kształcenie w formach szkolnych, ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji oraz wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.

    Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III w co najmniej 70 % szkół podstawowych funkcjonujących w Mieście i Gminie Koźmin Wielkopolski.

    Do celów szczegółowych projektu należą:

    • zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;
    • zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania aktywizujących metod nauczania, rozwijanie zainteresowań;
    • zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
    • podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci uczących się na I etapie edukacyjnym oraz zintensyfikowanie współpracy i zaangażowania rodziców w życie szkoły.

    Termin realizacji projektu to 01.09.2011 r. do 28.06.2013 r.

    Uczestnikami zajęć będą uczniowie/uczennice kl. I-III zrekrutowani do projektu na podstawie diagnoz, wskazujących potrzebę wyrównania ich szans edukacyjnych poprzez dodatkowe wsparcie dydaktyczne lub ogólnorozwojowe.

    W naszej szkole projektem objęci będą uczniowie i uczennice klas I-III, a zatem 95 dzieci (56 uczniów i 39 uczennic). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych wezmą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy. W zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wezmą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni. Zgodnie ze zgłoszonym przez szkołę zapotrzebowaniem, ze środków przeznaczonych na realizację projektu zostanie zakupione wyposażenie oraz pomoce dydaktyczne. Wyposażenie będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic. Do szkoły zakupione zostaną: plansze i tablice edukacyjne do realizacji treści z zakresu edukacji matematycznej oraz gry dydaktyczne pozwalające poprzez zabawę poprawiać wymowę dzieci. Szkoła doposaży swoją bazę dydaktyczną w sprzęt specjalistyczny (specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja). Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt będą również służyć kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i zostaną wykorzystane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie.

    Realizacja zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego, na podstawie opracowanych przez zespół nauczycieli programów indywidualizacji.

    W szkole realizowane będą następujące zajęcia w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013:

    • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 180 zajęć dla 38 uczniów
    • zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 180 zajęć dla 25 uczniów
    • zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - 60 zajęć dla 9 uczniów
    • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych – 60 zajęć dla 16 uczniów
    • zajęcia logopedyczne – 60 zajęć dla 7 uczniów

    Efekty:

    • wyrównanie szans edukacyjnych u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych
    • poprawa efektów kształcenia
    • kształtowanie kompetencji w zakresie: mowy i myślenia matematycznego oraz umiejętności społecznych
    • skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej

    Sposób badania efektów:

    • analizowanie kart obserwacji
    • analizowanie kart diagnostycznych uczniów
    • analizowanie sprawdzianów wiadomości i umiejętności poszczególnych edukacji
    • poprawa wyników z edukacji polonistycznej i matematycznej
    • udział dzieci uzdolnionych w konkursach matematyczno - przyrodniczych

    Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projekcie.

    Realizowane w ramach projektu działania w dużej mierze będą koncentrowały się na zmniejszaniu barier równości przez osłabianie stereotypów płci. Nauczyciele prowadzący zajęcia zostaną przeszkoleni w tym zakresie, aby zajęcia dydaktyczne prowadzone były w kontekście tematyki równości płci, a zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt służyły kształtowaniu w uczennicach/uczniach poczucia równości oraz były wykorzystywane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie.

    Celem projektu w kontekście zasady równości szans jest: przygotowanie dziewczynek, chłopców do pełnienia ról społecznych i zawodowych, osłabienie istniejących barier równości i stereotypów, przekazanie dzieciom niestereotypowej wiedzy oraz pokazanie szerokiego, niezależnego od płci, spektrum możliwych wyborów życiowych, zapewnienie, że zarówno dziewczynki, jaki i chłopcy otrzymają wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci, wspieranie partnerskich relacji między płciami, opierających się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych praw i obowiązków, wolności od przemocy.

    Również założone rezultaty projektu wynikają z analizy sytuacji uczennic i uczniów oraz istniejących barier, zostały przedstawione w podziale na uczennice i uczniów. Rezultaty powinny przyczynić się do zmniejszenia nierówności ze względu na płeć istniejących w obszarze oddziaływania projektu.

    Harmonogram zajęć realizowanych w ramach projektu - kliknij tutaj